Ajm

sobota, 16 lutego 2013

Mamo a po co są pisanki ??? Jajo - Symbol życia :)

No właśnie po co właściwie te pisanki ....
Wszyscy wiemy że jajko to symbol życia , wiemy też że są często piękną dekoracją na naszych stołach, parapetach i w koszyczkach Wielkanocnych . Często jednak  uszczuplamy ich symbolikę do roli ładnego okolicznościowego przedmiotu.
Po co są pisanki ???
- żeby je poświęcić w koszyku , żeby rozweselały swym pięknem i różnorodnością , aby zagospodarować przedświąteczny czas  z naszymi pociechami ..... pewnie też po to :)
Odpowiedz na to pytanie  w dużej mierze kształtuje  religia jaką wyznajemy.

Dla mnie jednak są przypomnieniem , i obietnicą , że gdzieś tam daleko , czeka na mnie / na nas , nowe życie ...
Że spotkamy się tam wszyscy .... kiedyś... kiedyś...

Trochę teorii :) by Wiki
Jajo  - stanowi zalążek nowego życia, stało się więc symbolem odradzającego się życia znanym w wielu kulturach. Również w kulturze chrześcijańskiej, zwłaszcza w prawosławiu, w Niedzielę Wielkanocną składano przy grobach pisanki, dzieląc się w ten sposób z przodkami radością ze zmartwychwstania Chrystusa. 

A oto mój nowy pomysł na Wielkanocne Jajo w naszym domu :) 





3 komentarze:

  1. w miseczkach na muffinki ;D pomysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to dobrzeee...
    Jak dobrze, że Ty tak wcześnie o świętach pomyślałaś ;-))) i takie fajne pomysły masz... będzie od kogo odgap... yyy... znaczy się na kim się inspirować ;-)))

    Cieplutko pozdrawiamy ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. pomysł na jaja mi się podoba :) Bardzo bardzo :)
    Pisanki to dla mnie symbol radości, nowego życia, nowych nadziei, nowych szans...
    Choć Twój symbol, tego nowego Życia kiedyś tam, gdzie się wszyscy spotkamy, zostanie mi w pamięci...

    OdpowiedzUsuń